Wednesday, December 7, 2011

Hari Ini Kita Berpisah Lagi


Hari ni aku baru sampai rumah, now listening to 11 januari-Gigi. Lagu kitorang.

Sebelas Januari bertemu,
menjalani kisah, cinta ini
Naluri berkata,
engkaulah, mi-lik-ku

Bahagia selalu dimiliki,
bertahun menjalani bersama mu
Ku nyatakan bahwa,
engkaulah, ji-wa-ku

Akulah penjaga mu
Akulah pelindung mu
Akulah pendamping mu
Di setiap langkah-langkah mu

Pernah ku menyakiti hati mu,
pernah kau melupakan janji ini
Semua karena, kita ini, ma-nu-sia

Kau bawa, diri ku, ke dalam hidup mu
Kau basuh, diri ku, dengan rasa sayang
Senyum mu juga sedih mu, adalah hidup ku
Kau sentuh, cinta ku,
dengan lembut…
dengan sejuta warna



Bila dah sampai rumah aku rindu dengan megi Mak buat, kembang-kembang and melekit-lekit. Tiba-tiba teringin nak makan megi. Tapi pergi dapur, megi tak ada. Hehehehe…. Penangan Megi mak memang hebat..

Terdengar pulak lagu-lagu sedih, aku terus teringat kenangan kitorang bersama sepanjang sem. Semua benda giler, adventure yang kitorang buat. Lepas ni kalau kita jumpa lagi, mungkin sebgai seorang wanita dewasa (cewah) Boleh ke kita buat perangai macam budak-budak tu??? An, kau rasa macamana????

Sekarang senyap je, teringat dekat suara bising Zet yang membebel. (Dia diam bila tengok drama korea dia, tapi kadang-kadang diselang-seli dengan hilai tawa yang nyaring). Kekekekeke

Dah lama tak basuh pinggan, selalunya Neelofa yang rajin basuhkan. Orang yang paling kuat merapu dalam rumah,  yang meriuhkan rumah dengan gelak ketawa. (ayat tak boleh blah)

Sekarang semua perkara yang aku tengah buat or akan buat, insyaallah aku akan ingat dekat korang. Aku rasa macam putus cinta pulak, lagi teruk rasa ni…. Tapi mesti lama-lama rasa sedih ni hilang, tapi masa tu jangan lupakan aku. Ti dengarlah lagu Jangan Lupakan Namaku-Pompa Bensin….
Bila dah sampai rumah barulah rasa, dush…. Kita dah tak duduk serumah lagi. Tak ada makan sama-sama, lepak sama-sama, mandi sama-sama, ngumat sama-sama dan bla-bla sama-sama.  Lepas ni kita takkan balik Behrang, insyaallah masa graduate nanti.
Apa-apa pun, sahabat-sahabatku, ingatlah yang sweet-sweet je, maaf kalau ada yang tak sweet… Semoga bila kita jumpa lagi dan perasaan sayang yang kita ada sekarang tak berubah… Amin.

2 comments:

  1. Nel...
    ko mmg sja nk bagi aku sedih ke??
    Jangan lupa janji ko ngan aku okeh..
    kta nak keja sama2kan????
    engat x????

    ReplyDelete
  2. okie2.... tp ko da dpt keje.. ku x ag...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...