Tuesday, February 21, 2012

BIROKRASI

Sebenarnya aku tak ada lah masalah sangat dengan birokrasi. Tapi semalam mak aku tolong uruskan passport adik aku, Hendz dan Duan. Dengar cerita mak aku buat aku bengang sekejap.
Kepada yang kejenya memang sepatutnya menguruskan passport adik2 aku, why you complaining and being such a pain in the tutttt???

Anyway silalah ingat kembali gaji bulan2 anda, kalau anda keje tak ikhlas, rugi anda. Dan rugi kepada mereka yang juga macam aku mengumpat anda.
Macam recent2 yang tak berape recent ni, pasal kes gaduh dekat KFC.
Sebenarnya aku tak menyokong mana-mana, since aku tak tahu detail dia.
Tapi cukuplah kalau kita jaga diri masing-masing.
Jangan buat kalau anda rasa anda buat dekat orang lain anda akan rasa marah.
Aku selalu dapat pesanan, jangan provoke dengan orang yang akan hidang makanan dekat kita.
For example:
Kita nak makan dekat kedai makan, then orang tu lambat dan lembab dan bagi air yang salah, mintak teh o dapat milo o. Wat de hal????
Neway, kalau kita marah dan maki mereka, mungkin sahaja makanan yang bakal sampai tak berapa 'bersih'. Aku bukan tuduh sape2. Even orang yang pernah kerja KFC mengaku, kalau customer diorang such pain in the a***, kalau takat ludah dan ect tu benda biasa. (Jaw drop) Wat de hal????
Mungkin pelanggan tu memang menyakitkan hati, ikutkan hati yang bengang nak je lempang laju2. Tapi dengan kita menganiaya dia, betul ke kite??? Beretika ke??? Kalau anda muslim, betul ke??? Dose takyah cakap lah. Memang bersin la. Gaji yang kita dapat tiap2 bulan tak diberkati Allah. Nak ke??? Bab punca pendapatan halal haram lagi. Fikir2kan lah..
Tak kira lah anda sebagai pelanggan or pekerja.
Be nice. Be patience.
Kalau2 terjumpa orang2 yang menyakitkan hati, cubalah baca ni. Marah dan Maaf.....


p/s: Sila jangan racist.... Daikirai!!!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...